Linksys Velop Pro 6E Mesh WiFi 6E echt tri‑band systeem - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys Velop Pro 6E Mesh WiFi 6E echt tri‑band systeem op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Janssen346 26-03-2024

Lastige start, maar werkt daarna heel snel!

Ik ben dit apparaat nu een paar weken aan het testen om mijn review te kunnen schrijven. De start was nogal ingewikkeld: er zit een Engelse stekker bij die je kunt vervangen door een Europese. Hoe dat moet (draaien, trekken, schuiven, iets indrukken, met geweld?) is onvindbaar. Er zit dus een palletje dat je moet indrukken...
Daarna is het aansluiten simpel, je klikt het kabeltje aan 2 kanten erin, configureert het via de app en gaan.
En dan werkt het ook meteen prima! De ontvangst vooral op de bovenverdieping is heel erg verbeterd, razendsnel ineens!
Het design is mooi, neutraal en simpel, past in ieder interieur. Kortom: ik ben zeer tevreden!

Pluspunten

• mooi design
  • erg snel

Minpunten

• lastige stekker

j**********@l****** 25-03-2024

Linksys Velop Pro 6E Mesh WiFi 6E

Ik mocht dit meshsysteem een periode testen. Na ongeveer 2 weken kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben. Sinds ik de nodes (die er trouwens erg mooi en gestroomlijnd uitzien) heb geplaatst is de wifi echt aanmerkelijk sneller. Internetpagina' s openen vlotter en de puber zijn online games spelen ook sneller. Daarnaast is het bereik nu stukken beter, de printer op zolder doet het zonder dat ik erheen hoef te lopen met mijn laptop in mijn hand.
Installeren ging makkelijk, de app leid je stap voor stap door het installatieproces. Kortom wil je een simpel te installeren, goed werkend systeem wat er ook nog eens mooi uitziet, dan is dit de aankoop voor jou.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • mooi design
  • bereik vergroot, signaal versterkt

j************@h********** 23-03-2024

Snel en makkelijk te installeren

We mochten dit product testen in ruil voor een eerlijke revieuw. Nou ik ben blij dat we mochten testen.
Wat een top ding. Hij is makkelijk stap voor stap te installeren. (Alleen het kabeltje was wat kort dus beperkte werkruimte)
Alles staat duidelijk beschreven.
En het was zo klaar.
Zelfs onze smart apparaten waren zo weer gekoppeld. Waar andere routers de achtertuin niet halen doet deze dat met gemak. We hebben hem nu een paar weken en nog geen 1 keer is hij uit gevallen.
Erg stabiel dus.
We zijn er erg tevreden over.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Ver bereik
  • Stabiel
  • Goeie snelheid

Minpunten

• Kort kabeltje

r************@h********** 13-03-2024

Echt een topper voor in huis!

Onlangs hebben wij de Linksys Velop Pro AXE5400 3-pack geïntegreerd in ons huishouden, een beslissing die de digitale ervaring van ons gezin aanzienlijk heeft verbeterd. Met twee fanatieke gamers en een toegewijde streamer in de familie, waren we op zoek naar een oplossing die snelheid en betrouwbaarheid kon leveren in al onze digitale activiteiten.

Het installatieproces van de Velop Pro AXE5400 was eenvoudig en moeiteloos. Het moderne ontwerp van de units past perfect in ons interieur, en de plaatsing van de drie units zorgde ervoor dat elke uithoek van ons huis werd voorzien van een stabiel wifi-signaal.

De impact op de gaming-ervaring van onze jongste was opvallend. Zijn favoriete games werden vloeiender en zonder enige vertraging afgespeeld. Het leek alsof de Velop Pro AXE5400 een onzichtbaar schild creëerde, beschermend tegen de frustraties van haperingen en lag.

Ook de streamingervaring van onze dochter onderging een opmerkelijke transformatie. De beelden werden levendiger en het geluid kristalhelder, waardoor haar entertainmentervaring naar een nieuw niveau werd getild.

Zelfs tijdens het dagelijkse gebruik viel de consistentie en snelheid van het internet op. Surfen ging sneller dan ooit tevoren, en het uploaden van bestanden verliep zonder enige vertraging. De Velop Pro AXE5400 leek de digitale snelwegen van ons huis te optimaliseren, wat resulteerde in een vlotte en naadloze online ervaring.

Kortom, de Linksys Velop Pro AXE5400 3-pack heeft zich bewezen als een waardevolle aanwinst voor ons gezin. Het heeft niet alleen de snelheid en stabiliteit van ons internet verbeterd, maar heeft ook een sfeer van moeiteloos en probleemloos gebruik gecreëerd. Voor een gezin met kinderen die van gamen en streamen houden, is de Velop Pro AXE5400 een essentiële upgrade die ons digitale leven op aangename wijze heeft verrijkt.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • desgin

Minpunten

• Installatie

NBS1995 11-03-2024

Voor een sterkere wifi signaal!

In ruil voor mijn eerlijke mening heb ik dit product ontvangen om te testen. Mijn eerste indruk was het design van dit product. Het neemt minder ruimte in beslag door de slanke/hoge design. Het is niet breed zoals andere routers. Als je thuis een slecht wifibereik hebt dan is dit systeem een goede keuze. Ik ben onder de indruk van het bereik van deze nodes. Met mijn router in zijn eentje kon ik geen signaal krijgen op de bovenverdieping en zolder. Dit systeem kan zonder probleem een sterk signaal door het hele huis te sturen. Hierdoor ben jij altijd verbonden! Wel heeft het mij 1,5 dag genomen om het aan te sluiten. App maakte maar geen connectie met de nodes. Hierdoor moest ik de node resetten en opnieuw proberen. Na een aantal keren proberen is het toch gelukt.

Pluspunten

Minpunten

• Verbinding maken met App

p***********@g******** 07-03-2024

Ik vind het design mooi, misstaat niet in de woonkamer. Jammer dat ik het niet kon ophangen. De installatie was makkelijk en prima te doen voor een leek. De verbinding was prima zolang de eerste node bekabeld was en de tweede 1 verdieping hoger stond. Het was ook aangegeven dat het bereik voor twee verdiepingen was, ik had alleen gehoopt de nodes op de 1e en 2e, verdieping te kunnen gebruiken aangezien we een split level woning hebben. Maar de verbinding tussen de nodes werd makkelijk gemaakt en de mate van stabiel internet was dan prima. Ik heb niet bekeken welke snelheid het internet had maar we hadden geen storingen o.i.d
Prima systeem dus!

m**********@o********** 05-03-2024

Apparaten werken naar behoren voor medium thuisgebruik

Deze producten zijn makkelijk te installeren zowel fysiek als op de app. Het is overzichtelijk. Het systeem geeft juiste prioriteiten aan de juiste producten. Er zit ouderlijk toezicht bij. Jammer dat het 6G minder is in combinatie met VR gamen. Ik heb deze apparaten gekregen om te testen.
Het zat goed verpakt in een doos plus een omdoos. De wifi werkt nu heel erg goed op de eerste verdieping in mijn huis.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • snel internet

Minpunten

• 6G werkt niet optimaal
  • dure prijs kwaliteit verhouding

MArk de Roo 04-03-2024

Foolproof Linksys installatie app vol bugs.

Vanaf de start werkte de installatie via de Linksys app niet. Router/nodes werden gedetecteerd of niet onderling verbonden. Een handmatige installatie optie was er via mobiel en tablet niet, terwijl ook moderne laptops geen bedrade UTP meer hebben.

Ook al gaf de app nog steeds na 4.5 uur dezelfe foutmeldingen had ik miraculeus de mesh nodes toch opeens verbonden, zonder wijzigingen in plaatsing of setup.

Signaal was door het huis perfect. Verschillende apapraten hadden echter wel verbinding maar geen internet, totaal ad random.

Geprobeerd de 2.4, 5 en 6Ghz signalen te scheiden, amar zonder resultaat.

Bedrade verbinding bracht ook geen verbetering.

Ik kocht de Linksys voor een test en wacht nu op een update van Linksys of de mesh router ooit nog bruikbaar wordt.

Pluspunten

• signaalsterkte
  • 6Ghz

Minpunten

• Linksys app bugs
  • 2.4, 5 en 6ghz werken niet samen
  • android apparaten en apps zonder internet

M*****************@i********* 03-03-2024

Een goede router maar niet per se een goede wifi 6E router.

De Velop Pro is een fraai vormgegeven router die niet per se misstaat in je interieur. De router is zelfs voor mensen met weinig technische kennis makkelijk te installeren met de app. De app heeft niet per se veel diepgang qua geavanceerde instellingen. Het bereik van de router is degelijk en op het 6ghz netwerk kan je makkelijk snelheden van 1 gbps halen. Echter heb ik wel wat stabiliteits issues op het 6 ghz netwerk. Ik moet dan vaak terugschakelen naar 5G op mijn telefoon. Dit probleem heb ik met meerdere apparaten met deze router overigens. Verder is het wel nodig om de tweede node bekabeld aan te sluiten om fatsoenlijke snelheden te halen.

Pluspunten

• snelheden tot 1gpbs
  • fraai design
  • makkelijk te instaleren

Minpunten

• stabiliteit op 6ghz

Denikee 03-03-2024

Aanrader voor iedereen die snel internet wil.

We hebben deze mogen testen en hier volgt de review;
Bij het unboxen zie je dat het met aandacht is verpakt, compact, stevig en duurzaam. De hardware is goed afgewerkt en misstaat in geen enkel interieur.
Het ontbreken van een handleiding levert weinig problemen op, de App is gebruiksvriendelijk en er zit een boel kennis achter, Linksys doet dit natuurlijk ook al eventjes. Installatie is dus in no-time geregeld.
De router vervangt er een die achter de originele provider router zit en dat is doorgaans een heel gedoe. Gelukkig het was het dit keer een probleemloze installatie.
De extra Velop, we hebben een set van twee, duurt wel vrij lang voordat die in het netwerk is opgenomen maar daar hebben we zelf niets aan hoeven doen, alleen wachten.
Momenteel hebben we overal bereik, ook op de andere verdiepingen, een gastennetwerk en de volle up- en downloadsnelheden die bij ons abonnement passen, van boven op zolder tot achter in de tuin.
Wij zijn zeer te spreken over dit product en het is zijn geld meer dan waard!
Aan te bevelen aan iedereen die het ervoor over heeft en het maximaal aantal sterren.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Overal goed bereik

s***********@g******** 02-03-2024

De router bestaat uit 2 Nodes. De Nodes zien er uit als witte bloempotten, en staan netjes op de kast, helaas zonder bloemetjes. Ze zijn makkelijk stofvrij te houden. Omdat je deze nodes de hele dag ziet, is een nette look voor mij wel belangrijk. Toen ik de nodes wilde installeren om te testen zodat ik goede feedback kon geven, onderschatte ik de tijd die het zou kosten om ze draaiend te krijgen. De samenwerking naar de modem-router van mijn internetprovider was lastig in te stellen. Ook vond ik het een zoektocht op welke plek in de woonkamer, en op welke plek boven zet ik de nodes neer. Trek hiervoor echt even een paar uurtjes uit. Dit systeem maakt een eigen netwerk, binnen het netwerk van de provider. Eenmaal draaiend ben ik wel positief over de router. Het is heel simpel om de tv, en telefoon te verbinden, zeker met de app. De app is verder ook uitgebreid, bijvoorbeeld met de mogelijkheid tot ouderlijk toezicht; zo kan ik het internet eruit gooien op de tablet van mijn dochter tussen 22.00 uur en 06.00 uur op schooldagen. Ook kan ik met de app simpel een gastnetwerk toevoegen. Die app is dus gewoon mooi compleet en makkelijk. De verbinding met de tv is ook goed, sinds deze Router lopen de streamingdiensten op tv veel minder vast dan voorheen. En dat is top!

f*********@h********** 02-03-2024

Betrouwbaar en snel

Ik heb een eerste goede indruk bij het in ontvangst nemen van dit product. Het ziet er mooi uit qua design. De installatie heb ik gedaan met behulp van de app en dat lukte goed. Het bereik en dekking zijn meer dan voldoende voor mijn huishouden. Ik heb op elke plek waar ik internet wens, een goede signaalsterkte. Voor mij voelt het betrouwbaar en daarmee voldoet dit systeem aan mijn verwachting. Ik ben blij met resultaat en de mogelijkheden.

Pluspunten

• Bereik
  • Veelzijdigheid